TEMINOLOGIA LAME DI SEGA A NASTRO:
PITCH/TPI- A distanza da a punta di un dente à a punta di u dente prossimu. Questu hè generalmente citatu in denti per inch (T.P.I.). U più grande u dente, u più veloce u cut, perchè u dente hà un grande gullet è hà una capacità più grande di trasportu grandi quantità di serratura à traversu u travagliu. In generale, u più grande u dente, u più grossu u cut, è u più poviru u finitu di a superficia di u cut. U più chjucu u dente, u più lento u cut, cum'è u dente hà un picculu gullet è ùn pò micca trasportà grandi quantità di serratura à traversu u travagliu. U più chjucu u dente, u più fine u cut è u megliu u finitu di a superficia di u cut. Hè nurmalmente cunsigliatu chì avete da 6 à 8 denti impegnati in u cut. Questa ùn hè micca una regula, solu una guida generale. Sè vo avete menu denti impegnati, ci hè una pussibilità chì ghjudiziu o vibrating vi risultatu, comu ci hè una tendenza à over-alimenta u travagliu è per ogni dente à piglià troppu prufonda taglio. Sì menu denti sò ingaghjati, ci hè una tendenza à overfill i gullets di u dente cù serratura. I dui prublemi ponu esse superati à un gradu aghjustendu a tarifa di alimentazione. Ci sò certi indicazione se una lama hà u pitch currettu o se u pitch hè troppu fine o troppu grossu.
PASSO CORRETTO - I lame tagliati rapidamente. Una quantità minima di calore hè creata quandu a lama taglia. A pressione minima d'alimentazione hè necessaria. U minimu cavallu hè necessariu. A lama face tagli di qualità per un longu periodu.
PITCH IS TROP FINE - A lama taglia lentamente. Ci hè un calore eccessivu, chì pruvucarà una rottura prematura o un fastidiu rapidu. Una pressione di alimentazione inutilmente alta hè necessaria. Un cavallu inutilmente altu hè necessariu. A lama si usa eccessivamente.
PITCH TROPPO GROSSO - A lama hà una vita di taglio corta. I denti portanu eccessivamente. A sega a nastro o a lama vibra.
THICKNESS - U spessore di a banda "gauge". Più grossa hè a banda, più rigida a lama è più dritta u cut. A più grossa di a banda, più grande hè a tendenza per a lama à rompe per causa di cracking di stress, è più grande deve esse e rote di sega. DIAMETRE DI ROTA SPESSORE CONSIGLIATO DI LAMA 4-6 Inches .014″ 6-8 Inches .018″ 8-11 Inches .020″ 11-18 Inches .025″ 18-24 Inches .032″ 30″ Inches .032″ 30″ Inches .032″ 30″ . Sopra Quessi sò e dimensioni cunsigliate per l'usu ottimale di a lama. Se a vostra lama hè troppu grossa per u diametru di a rota, crack. DUREZZA MATERIALE - Quandu sceglite a lama cù u tonu propiu, un fattore chì duvete cunsiderà hè a durezza di u materiale chì hè tagliatu. U più duru hè u materiale, u più fine u tonu chì hè necessariu. Per esempiu, i legni duri esotici cum'è l'ebonu è u palissandro necessitanu lame cù un tonu più fine cà i legni duri cum'è quercia o arce. U legnu morbidu, cum'è u pinu, imbulighjarà rapidamente a lama è diminuite a so capacità di cutà. Avè una varietà di cunfigurazioni di denti in a listessa larghezza vi darà assai prubabilmente una scelta accettabile per un travagliu particulari.
KERF- A larghezza di a serra cut. U più grande u kerf, u più chjucu u raghju chì pò esse tagliatu. Ma u più grande hè a quantità di legnu chì a lama hà da cutà è u più grande u cavallu chì hè necessariu, cum'è a lama face più travagliu. U più grande u kerf, u più grande hè a quantità di legnu chì hè persu da u cut.
HOOK OR RAKE- L'angolo di tagliu o a forma di u dente. U più grande l'angolo, u più aggressivu u dente, è u più veloce u cut. Ma u più veloce u cut, u più veloce u dente sboccarà, è u più poviru u finitu di a superficia di u cut. I lame aggressivi sò adattati per i boschi morbidi, ma ùn durà micca quandu si taglianu boschi duri. U più chjucu l'angolo, u menu aggressivu u dente, u più lento u cut, è u più duru u legnu chì a pala hè adattata per cutà. I denti di u ganciu anu un angulu di tagliu progressiu è piglianu a forma di un raghju progressiva. Sò usati per u tagliu veloce induve a finitura ùn hè micca impurtante. I denti di rake anu un angulu di tagliu flat è sò usati per finefinitura di a superficia di u cut.
GULLET- A zona per a serratura per esse trasportata à traversu u legnu. U più grande u dente (pitch), u più grande u gullet.
RAKE ANGLE - L'angolo da a punta di u dente in daretu. U più grande l'angolo, u più aggressivu u dente, ma u più debule u dente.
FORZA DEL FAGGI - Questa hè a capacità di a lama per resiste à a curvatura in daretu. A più larga a lama, più forte a forza di u fasciu; dunque, una lama da 1″ hà una forza di fasciu assai più grande cà una lama da 1/8″ è taglia più dritta è hè più adattata per a sega.
TOOL TIP - U tagliu di u dente di sega.
BLADE BACK - A parte posteriore di a lama chì corre nantu à a guida di lama posteriore.
MANTENIMENTO DI LAME - Ùn ci hè micca assai chì deve esse mantinutu nantu à a lama, ma quì sottu sò uni pochi di punti chì vi aiuteranu à mantene a vostra lama in u massimu rendimentu di taglio.
PULIZIA LAME - Pulisce sempre a lama quandu a toglie da a macchina. Se l'abbandunate gummy o cù legnu in i gullets, a lama si arrugginirà. Rust hè u nemicu di u woodworker. Quandu pigliate a lama da a macchina o ùn avete micca aduprà per qualchì tempu, hè cunsigliatu di cera a lama. Avè un straccio impregnatu di cera chì tira a lama in daretu. A cera rivestirà a lama è darà un gradu di prutezzione contra a ruggine.
ISPEZIONE DI LAME - Inspecciona a lama per fissure, denti opachi, ruggine è danni generali ogni volta chì a mette nantu à a macchina. Ùn aduprate mai una lama opaca o dannata; sò periculosi. Se a vostra lama hè opaca, fatela riaffila o rimpiazzala.
CONSERVAZIONE DI LAME - Conservate a lama in modu chì i denti ùn sò micca danati è ùn vi ferite micca ferite. Un metudu hè di guardà ogni lama nantu à un ganciu cù i denti contr'à un muru. Nail cardboard o un fogliu di legnu nantu à u muru in modu chì i denti sò prutetti da danni, è si spazzola contra a lama ùn pruvucarà micca ferita.